23 Şubat 2015 Pazartesi

Off-Road Sonrası Yapılması Gereken İşlemler


Off-Road Sonrası Yapmamız Gereken 10 İşlem

Gerçekleştirdiğimiz off-road gezilerin den sonra araç temizliği ve yapmamız gereken işlemler aracımızı daha uzun süreli kullanım ve bir sonraki faaliyetimize hazırlamış oluruz.

Aracımıza ne kadar iyi bakar ve onu anlarsak o da bizi  her zaman kollar ve yolda bırakmaz.

1-Lastik Basınçlarını Kontrol Et




Etaptan çıktıktan sonra ilk fırsatta , herhangi bir kazadan veya lastiğe zarar vermekten kaçınmak için lastik hava basınçlarını kontrol ediniz , gereken hava miktarına tamamlayınız.Lastik basınçları düşük iken asfaltta aracınızı kullanmayınız.Aracı kontrol etmekte zorlanacağınız gibi lastiğe ve veya janat ciddi zarar verme riski vardır.

Ertesi sabah lastik basınçlarını tekrar kontrol edin , gece boyunca 2 ile 5 PSI daha düşmüş olacaktır , bunu nedeni lastik havasını sıcak iken tamamlamış olmanızdır.

2-Aracını Yıka ve Kurula



Bu sayede aracımızda oluşmuş herhangi bir hasarı , yağ kaçağını ve deformasyonları görmemize yardım edecektir.Ayrıca araç alt kısmına sıkışan ve yapışan otları temizleriz böylelikle araçta sıkıştırma gibi sorunlardan da kurtulabiliriz.Ayrıca uç bir nokta olmakla beraber doğada bulunan yabani ot ve tohumların etrafa saçılmasına neden olabilmektedir.

3-Motoru Yıka

                            

Aracınızı uygun bir yere çekiniz , motor soğuyunca güzelce yıkayınız.Motor temizlenince her hangi bir yağ kaçağı veya fren hortumu , su hortumu , v-kayışı gibi kırılabilecek kopabilecek sistemleri kontrol ediniz.

4-Yağ Seviyelerini , V-Kayışlarını ve Diğer Parça Kontrolü
      


Bu işlemleri yaparak motor bölümüne aşina olursunuz ve en ufak değişiklik ve problemi gözle yapacağınız bir kontrol ile kolayca fark edebilirsiniz.

5-Diferansiyelleri , Şanzımanı ve Araziyi Kontrol Et


Off-road sırasında diferansiyelin çizilmesi , ezilmesi çok görülür , burada önemli olan yağ kaçaklarının olmamasıdır.Aynı kural şanzıman ve arazi içinde geçerlidir.Yağ kaçağı olmadığını kontrol ettiğiniz gibi içerilerinde bulunan yağı da su girmiş mi diye kontrol ediniz , su varsa motor yağında olduğu gibi yağ süte benzer bir renk alır.

6-Fren Kampanalarını Kontrol Et ve Temizle




Kampanaları sökerek içerisinde birikmiş çamur veya kumu temizleyiniz.Bunlar aracın fren performansını etkileyecektir.Bu temizlik her zaman yapılmasa da yapılan faaliyete göre zaman zaman yapılmasında fayda vardır.

7-Körükleri , Amortisörleri ve Diğer Alt Parçaları Kontrol Et

Yenilenmesi gereken parçalar olmuş mu ? Rot başları , rotiller ve rulmanları kontrol et , greslenmesi gereken yerleri gresle.Diferansiyel ve şanzıman bağlantılarını kontrol et , aracın sistemini ve ön düzeni kontrol et , bunlarda gevşemeye meyilli civata ve somunlar olabilir bunları sık.

8-Süspansiyon Sistemini Kontrol Et



Aracın yanından iterek rot başlarında gevşeme var mı diye kontrol ediniz bir arkadaşınız direksiyona geçerek tekerlekleri sağa sola döndürsün ve sizde ön takımda boşluk oluşmuş mu diye kontrol edin

9-Takım Sandığını Kontrol Et




Takım sandığını aç ve kontrol et tüm takımlar temiz ve sıralı olsun kolayca bulunabilecek bir şekilde olsun.

10-Etap Sırasında Kullandığın Malzemeleri Temizle

İlk yardım çantası , gerekli yedek parçalar , yangın söndürücü , vinç , çeki halatları ve gerekli olan bütün ekipmanları kontrol et temizle veya gerekiyorsa yenile.Etap sırasında hasar görmüş olduğunu düşündüğün ekipmanları dikkatlice kontrol et ( strap , vinç vb. )




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder