Bu yazımızda araçlarımızın çamurda kalma durumundaki sürüş tekniklerini inceleyeceğiz.Araçların 4x4 özelliği olsun veya olmasın uygulayabileceğimiz teknikleri sırası ile anlatmaya çalışalım.
1.Araç Hızını Düşürün.
Çamur durumunda aracımızın süratini düşürelim bir alt vitese geçelim yüksek hız durumunda araç çamurda daha kolay kontrol kaybeder ve kaymaya başlar.
2.Asla Gaz Pedalına Yüklenmeyin.
3.Arkadan İtişli Bir Aracımız Varsa Arka Kısma Ağırlık Yükleyin.
Çamur da kalma durumunda arkadan itişli bir aracımızın arkasına ağırlık koyarak araç tekerleklerinin yerle olan temasını arttırarak çamura tutunmayı arttırabiliriz.Bu ağırlığı ortam şartlarına uygun olarak arazide bulunan ağaç , kütük , taş vb. ağırlıklarla sağlayabiliriz.
4.Derin Teker İzlerini Takip Etmeyin.
Çamurlu bir ortamda araçlar sürekli olarak geçtiği noktalarda derin teker kanalları oluşturmuş olabilir , araçları bu kanaldan değilde yanlarında bulunan yüksek kısımlardan geçirmeliyiz.Bu kanallarda ki çamur daha kıvamlı ve ıslak olacağından aracın kalması muhtemeldir.
5.Fren Kullanmayın.
Eğer böyle bir durumda tepeden aşağı iniyorsanız fren kullanımından kaçınınız.Bu durumda en küçük viteste aracın kendi motor freni ile aşağı inmeye çalışın.
6. Frene Sonuna Kadar Basmayın.
Frene sonuna kadar basmak yerine aynen pompa yapar gibi bas-çek tarzı bir uygulama ile basmalıyız.Modern arabalarda zaten var olan ABS sistemi bunu kendi otomatik olarak gerçekleştirmektedir.Ani frenleme aracın daha fazla kaymasına ve kontrol kaybına neden olur.
7. Araç Kaymaya Başlarsa Kayma Yönüne Dönün Ve Frene Hafif Hafif Basın.
Aracı kayma yönüne döndürün ve frene hafif hafif bas-çek yapınız.Ani direksiyon hareketlerinden kaçınınız.Kenar tarzı yerler varsa buralara yaklaşıp kontrollü şekilde ilerleyiniz.
8. Eğer Çamurda Tamamen Kaldıysak .
- Araçtan inip aracın durumunu kontrol ediniz.
- Lastik tutuşunu arttırmak için çevrede bulunan küçük taşlar , odun parçaları veya araç pas paslarını teker altına serin.
- Arabayı geri vitese alıp geri geri gitmeye çalışın sonra hafif hafif ileri gitmeye çalışarak tekerlekleri çamurdan kurtarmaya çalışın.
- Daha büyük tahta parçaları ve taşlar kullanmak.
- Son olarak da lastik basıncını düşürerek yol tutuş performansını arttırabiliriz ama bunun için tekrardan lastik şişirme durumunda araçta çakmaklıkla çalışabilir bir kompresör bulunması yararımıza olacaktır.
Son çare olarak da her türlü kurtarma çalışmasını yapıp bir sonuca ulaşamadığımız durumda bir çekici çağırmak ve acil durum numaralarını kullanmak son çaremiz olabilir.
2 yorum:
bizde son çare olarak traktör çağırıyoruz :D
en iyisi hilmi ağabey çokta severim traktörü... :D :D :D
Yorum Gönder